TytanSEO aktualizacje 18-10-2015

 

Panie i Pany, czas na kolejne zmiany.  Data zmian: 2015-10-18 17:00

Zmiany w skrócie to:

1)  Generowanie raportów z pozycji fraz (z wybraniem ilości dni).

2)  Proste kolorowanie w raporcie pozycji
3)  Odczepianie / dokowanie okien raportów (zestawień) w zkładce „Raport” oraz „Wyniki = pływające okna

4) Usunięcie zakładki „SERP Pozycja”

5) Zmiana nazwy guzika na pobierania źródła

6) Podstawowa analizaSEO podstron klienta + rozszerzona w trakcie

Strona programu!

  1. Generowanie raportów z pozycji fraz (z wybraniem ilości dni).

 W zakładce „Frazy” po wybraniu firmy. Dla wyświetlanych fraz(w każdej chwili możemy dodać nową frazę) przechodzimy do raportu pozycji wpierw określajac ile ostatnich dni nas interesuje (przy czym chodzi o dni, w których były wykonywane sprawdzanie pozycji). Domyślna liczba dni to 21. Widok raportu pozycji załączam w kolejnym punkcie (kolorowanie raportów pozycji)

 

Uwaga!
Wcześniej ilość dni była ustawiona na sztywno, więc jeśli ktoś korzysta ze starej wersji TytanSEO to po 21 ( albo 31 – nie pamiętam) raporty nie będą działać dobrze.

Natomiast w widoku raportu widać kolejną, a w zasadzie 2 inne zmiany.

2. Proste kolorowanie w raporcie pozycji

Na tę chwilę z kolorowaniem mamy do czynienia w przypadku każdej pary sprawdzonych pozycji – czyli sprawdzana jest zmiana w stosunku do poprzedniej pozycji. Wzrosty na zielono, spadki na czerowono.
Przy okazji przypominam, że przykładowo taki zapis pozycji „>50” oznacza, że podczas sprawdzania pozycji ustawione było aby sprawdzać tylko pierwsze 5 stron wyników wyszukiwania i – rzecz jasna – w tych wynikach, nie znalazła się interesująca nas strona.

 

3. Odczepianie / dokowanie okien raportów (zestawień) w zkładce „Raport” oraz „Wyniki = pływające okna

Opcja ta wykorzystywana jest w przypadku:
– Raportu pozycji
– Wyników ze sprawdzania pozycji
– Analizy SEO konkurencji (Zaakładka: Frazy -> SERPy -> Analiza konkurencji) – tj. analiza pierwszych 10 wyników (bez mapek, youtube i pdf) na podstawie wskaznej frazy kliczowej
– Analiza SEO (zakładka: Strony) – tj. analiza SEO podstron, które wcześniej przypisaliśmy do serwisu

W przyszłości zamierzam rozszerzyć „odczepialność” okien

Opcja ta przydatna powinna być w przypadku większych zestawień (dużo kolumn i werszy), w szczególności gdy pracujemy z małym oknem.

Przykład 1:

Okno odczepiamy poprzez podwójne kliknięcie paska tytułowego okna z ikoną  (patrz 1)  lub kliknięcie tej ikony. Okno możemy przesuwać oraz rozciągać do pożądanych rozmiarów poprzez „chywatnie” za bok lub róg okna i rozciąganie. Dokowania okna odbywa się poprzez podwójne kliknięcie paska tytułu (2) okna.

Przykład 2.

Zestawienie 2 odczepionych okien z zakładki „Raporty” po wygenerowaniu raportu pozycji oraz zakładki „Wyniki” po sprawdzaniu wyników dla określonych fraz

 

4. Kolejna zmiana – tym razem uszczuplająca – to usunięcie zakładki „SERP Fraza” i póki co wygląda ona tak: 

I na razie kumuluję pomysły co by tam osadzić (możę jakąś bazodanową szerszą obsługę klienta)

5. Zmiana nazwy guzika na pobierania źródła strony z „Pobierz źródło” na:

Taka nazwa ma bardziej trafną wymowę, jako że klikając guzik pobieramy źródło (zapisywany plik ze źródłem i drugi z podstawową analizą seo) oraz poniżej w prawym panelu (zastanawiam się czy też go zrobić „odczepialnym”) pojawia się podstawowa analiza SEO strony wraz z dodatkowymi informacjami w zakładce „Info” oraz „Raport” jeśli pobierając źródło zaznaczyliśmy checkbox
6. Podstawowa analiza SEO podstron klienta + rozszerzona w trakcie

Podstawowa Analiza SEO wykonywana jest z poziomu zakładka „Strony” i dotyczy podstrony przypisanych danemu klientowi.

Pierwsza opcja Analizy SEO (bez zaznaczania checkbox’a [3])to proste (i szybsze sprawdzanie) podstawowych elementów SEO (Title, Meta Description) każdej ze stron na liście oraz zestawienie ich w tabelcej. Czyli dla powyższego zestawienia (po analizie) wygląda to tak (widok z odczepionym oknem):


Przy okazji widać różne rodzaje informacji zwrotnych przypisanych do określonych elementów.

Druga opcja Analizy SEO (z zaznaczeniem checkbox’a) to rozszerzona analiza SEO podstron. Na tę chwilę dodałem w ramach tej analizy tylko jedną dodatkową kolumne, w której znajduje się informacja o tym czy strona jest w indeksie oraz ile wyników zwróciło polecenie „site:”

W kolejnych dniach w ramach rozszerzonej analizy będą się pojawiać kolejne kolumny z przydatnymi dla SEO infomracjami

Ok to tyle.

Następne zmiany już w kolejnej aktualizacji.

Ahoj.

 

 

Jeśli uważasz, że ten wpis może komuś pomóc, podziel się.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *