Jak pisać dobre teksty? 10 podstawowych wskazówek

Czy szukasz prostych odpowiedzi na pytanie “Jak pisać dobre teksty?
Jeśli rozumujesz podobnie jak ja, wiesz, że ich tu nie znajdziesz. 

Więc pytasz CO MAM DLA CIEBIE?

Mam dla Ciebie, aż 10 wskazówek, dzięki którym znaczne uprościsz procesz pisania.
Mało tego.. efekt końcowy powinien przynieść tekst na miarę Twojego zlecenia, tekst dojrzały, ale również tekst, który kupuję uwagę odbiorcy i sprzedaje to czego odbiorca potrzebuje.

Zatem sprawdź jak pisać dobre teksty?

 

1. Wyobraź sobie odbiorców tekstów (np. kim są, co lubią, na co zwracają uwagę). To podejście jest przydatne również kiedy przygotowujesz prezentacje, przemówienie czy wykład).

2. Pamiętaj, że nie przemawiasz do wszystkich, ale do pewnej grupy, której chcesz coś zaproponować.

3. Kiedy już wiesz do kogo się zwracasz zaproponuj to czego naprawdę potrzebuje (korzyści, rozwiązanie konkretnych problemów). Kiedy, ile .. – konkretne informacje działają na Twoją korzyść.

Jeśli piszesz na zlecenie agencji musisz iść na kompromis i stworzyć coś co się spodoba jej i właściwej grupie docelowej.

4. Jest kilka zasad, którymi się będziesz kierował, ale to co stanowi o wartości Twoich tekstów to Twój potencjał, wyczucie i doświadczenie w różnych dziedzinach. Zatem nie przejmuj się jeśli nie jesteś         copywriterem na etacie czy choćby filologiem.

5. Jeśli masz pod ręką handlowca, który sprzedaje usługę / produkt, o którym piszesz – poproś go o pomoc. Mało który copywriter napisze lepiej niż handlowiec sprzedający ten produkt / usługę. Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie tekstu przez handlowca i doszlifowanie przez copywritera. Jak pisać dobre teksty?

6. Poprawność językowa (ortografia, gramatyka, spójność logiczna wypowiedzi , np. wystrzegaj się pleonazmów – (temat do osobnego omówienia)

7. Zwięzłość. Nie oznacza to bynajmniej, że treść ma być krótka, tylko że zdania nie powinny być rozbudowane i że powinny być rzeczowe. Ja szukam kompromisu między rzeczowością a warstwą “hipnotyczną” tekstu.

8. Przejrzysta konstrukcja. Nagłówek, śródtytuły, treść. Dodatkowo zdjęcie z podpisem zawierającym kluczowe frazy. (temat do odrębnego omówienia)

9.  Możesz napisać artykuł w godzinę, ale na pewno będzie zdecydowanie gorszy – pod każdym względem – od tego, który napiszesz w 3 dni. Jeśli to ma być wartościowa treść poświęć zleceniu więcej niż jeden dzień. Rozłóż pracę na etapy:

  • zrób research
  • zapisuj wszystko co Ci przychodzi do głowy
  • rozwiń ciekawsze pomysły
  • sklej z tego I wersje.
  • przeczytaj i zacznij nanosić poprawki. Jeśli trzeba napisz od początku.
  • zrób dzień przerwy aby złapać dystans
  • przeczytaj jeszcze raz. Zobaczysz znajdziesz parę błędów i nieścisłości.

10.  Jeśli masz możliwość przetestowania różnych wariantów tekstów – to jest to najlepsza rzecz, którą możesz zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że będzie skuteczny.

Podsumujmy.

1. Czy jesteś w stanie teraz powiedzieć “Tak, jutro napiszę dobry tekst”
2. (Może szkoły pisania tekstów do piosenek nie chcesz zakładać, ale myślisz, że te zasady możesz również zastosować pisząc tekst do piosenki?
3. Czy myślisz, że jesteś w stanie napisać lepszy tekst niż większość dzisiejszych dziennikarzy?
4. Jakich jeszcze wskazówek potrzebujesz, aby napisać zabójczo dobry tekst – a może już jesteś w stanie taki napisać? (uwaga pytanie podchwytliwe :))
5. Czy w dobie panującego content marketingu, możesz powyższe wskazówki potraktować jak 10 przykazań pisania artykułów?
6. Czy uważasz, że teraz możesz pisać dobre artykuły eksperckie?
7. Czy uważasz, ze blog bez dobrych tekstów, to dobry blog?
8. Czy uważasz, że mimo tego co przeczytałeś można napisać dobry tekst w 30 minut?

Wiesz dlaczego pytam?

Uwaga: Ten wpis stanowi zaledwie kilka wskazówek, które z mojego punku widzenia są cenne (bo sprawdzone). Do tematu pisania tekstów reklamowych będę wracał w kolejnych wpisach, dlatego zachęcam do polecania znajomym, udostępniania, lubienia itp.

Na tę chwilę pozostaje mi mieć nadzieję, że wiesz już jak pisać dobre teksty, a przynajmniej jak się do tego zabrać. 

 

 

Jeśli uważasz, że ten wpis może komuś pomóc, podziel się.

4 komentarze

  1. pATI napisał(a):

    Niby oczywiste, ale o niektórych punktach warto pamiętać i faktycznie część z nich wymaga szerszego omówienia.

  2. Wojtek napisał(a):

    Porady aktualne, a w szczególności zgadzam się z punktem 5.

  3. CopywriterExpert napisał(a):

    Dbam o to za każdym razem 🙂 Dzięki temu udaje mi się tworzyć skuteczne teksty reklamowe!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *